مشاور دعاوی حقوقی

وکالت و وکالتنامه

وکیل حقوقی در تبریز

وکالت بلاعزل

وکالت عقدی است جایز یعنی عقدی است که با مرگ هر یک از طرفین یا استعفای وکیل یا عزل وکیل توسط موکل و یا با جنون وکیل و یا موکل پایان می یابد . برای مثال اگر کسی به دیگری وکالت دهد که اتومبیلی برای او خریداری کند به کسی که وکالت می دهد موکل و به کسی که عمل خرید اتومبیل را باید انجام دهد وکیل می گویند.وکالت بلاعزل

در ماده 679 قانون مدنی موکل می تواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر اینکه وکالت وکیل یا عدم عزل وکیل در ضمن عقد شرط شده باشد. در این حالت موکل دیگر حق عزل وکیل و فسخ وکالت را ندارد.

وکالت با فوت وکیل یا موکل باطل می شود حتی اگر وکالت بلاعزل باشد  برای اینکه با فوت موکل به دردسر نخوریم حتما باید مبایعه نامه ای هم در خصوص موضوع تنظیم گردد در این صورت میتوان به وسیله آن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی علیه وراث متوفی اقدام کرد.

جهت مشاوره و راهنمایی با وکلای پایه یک دادگستری با شماره های 09148953612–  09144905508 در تماس باشید.

ثبت ملک

ثبت ملک

ماده 22 قانون ثبت

همين که ملکي مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسيد دولت فقط کسي را که ملک به اسم او ثبت شده و يا کسي که ملک مزبور به او منتقل گرديده و اين انتقال نيز در دفتر املاک به ثبت رسيده يا اين که ملک مزبور از مالک رسمي ارثاً به او رسيده باشد مالک خواهد شناخت.

در مورد ارث هم ملک وقتي در دفتر املاک به اسم وارث ثبت مي‌شود که وراثت و انحصار آن‌ها محرز و در سهم‌الارث بين آن‌ها توافق بوده و يا در صورت اختلاف، حکم نهايي در آن باب صادر شده باشد.

منظور از دعاوي مربوط به ثبت املاك آن دسته از دعاوي هستند كه در جريان ثبت املاك و قبل از ثبت ملك در دفتر املاك حادث مي گردد و حل و فصل آن نيز در صلاحيت ذاتي محاكم عمومي است .

 

انحصار وراثت

انحصار وراثت عبارت است از معلوم نمودن تعداد وراث متوفی توسط مراجع ذیصلاح

به منظور این که وراث بتوانند سهم الارث خود را مطالبه و در آن تصرف کنند، ابتدا لازم است وارث منحصر بودن ایشان و سهم الارث هر یک از ایشان در شورای حل اختلاف بررسی و اثبات گردد.

در این خصوص دادگاه پس از رسیدگی، گواهی نامه ای به نام تصدیق انحصار وراثت صادر می‌نماید که در اختیار اشخاص ذینفع قرار خواهد گرفت برای تقسیم و یا فروش و یا انتقال اموال حتما باید گواهی انحصار وراثت از شورای حل اختلاف گرفته و مالیات بر ارث نیز پرداخت شود.

اطرافیان متوفی با توجه به میزان نزدیکی‌شان به او در طبقاتی قرار دارند و با توجه به ترتیب آن طبقات از ارث برخوردار می‌شوند. این طبقات به شکل زیر هستند:

طبقه نخست: درجه اول: پدر، مادر،اولاد

درجه دوم: اولاد اولاد

طبقه دوم: درجه اول : جد ( پدر پدر و پدر مادر ) و جده ( مادر پدر و مادر مادر) و برادر و خواهر

             درجه دوم : پدر جد و مادر جد و پدر جده و مادر جده و فرزندان برادر و خواهر

طبقه سوم :درجه اول:عمو و عمه و خاله و دایی درجه ( درجه اول) و اولاد آنها ( درجه دوم)

               درجه دوم:  عمو و عمه و خاله و دایی پدر و مادر ( درجه اول) و فرزندان آنها (درجه دوم)

همکاران ما